Jdi na obsah Jdi na menu
 

Jana Hrochová mezzosoprán
Kritiky

Aktuální kritiky Facebook

Kritiky Opera PLUS

Kritiky odjinud

www.naxos.com/reviews/reviewslist.asp

www.naxos.com/reviews/reviewslist.asp

http://www.naxos.com/reviews/reviewslist.asp?catalogueid=8.573387&languageid=EN


Carmen (Carmen)
Theater Freiburg
,,...I když Jana Hrochová Wallingerová dělá z titulní role někdy až příliš operetní cikánku, pěvecky je její Carmen excelentní - syté, zemité hloubky jejího mezzosopránu kontrastují ve velké zvučnosti s úctyhodně znějícími výškami..."
Badische Zeitung, 20.12.2014, Alexander Dick

Carmen (Carmen)
Moravské divadlo Olomouc
,,... Titulní postavu podala Jana Wallingerová s rozvahou, citem, žádný osudový vamp, ale hrdá žena, která žije pouze svojí svobodou a přelétavou a tím nakonec možná přirozenou láskou. Carmen je na hranici jejího hlasového oboru, což pěvkyně výsostně zvládá pěveckou technikou a přesným výrazem a významem zpívaného. ..."
Divadelní noviny, 29. 6. 2010, Josef Herman 

,,... Během premiéry se v hlavních rolích představilo duo Jana Wallingerová a Jakub Rousek. Svůdná dračice Carmen proti impulzivnímu Donu Josému. Ona jako silný, přesto uvnitř citlivý a do jisté míry křehký ďábel, on jako robustní chlap s vizáží korzára. Oba jako suverénní vládcové svého prostoru, kteří zvládají pěvecký i činoherní projev ve službách velkolepého patosu a okázalosti. Se svými party dominují během přeplněných davovek i v samostatných výstupech, mezi nimiž bezpochyby ční závěrečná potyčka s krvavou tečkou. ..."
zpravodajství.olomouc.cz, 17. 6. 2010, Ondřej Čížek


,,.. Premiérová Carmen patřila již rok ohlašované a napjatě očekávané hvězdě večera Janě Wallingerové, sólistce ND Brno. Ti z vás, kteří ji znají především z Brna, či z hostování na naší první scéně mi mohou jen závidět, že jsem měla to štěstí vidět a hlavně slyšet její debut v této roli!
Já tuto dámu hodně obdivuji a sleduji už dlouhou dobu  při svých vyjížďkách do brněnského divadla a Carmen, zdá se, bude novým milníkem v její pěvecké kariéře. Pěvecky i herecky dokonalý výkon! Ti z vás, kteří si na webu Opera Plus přečetli její předpremiérový rozhovor vězte, že nakonec zvládla nejen tanec, ale pokořila i kastaněty. ..."

Opera PLUS, 15. 6. 2010, Zdena Plachá

Popelka (Tisbe)
Národní divadlo v Brně
,,... Coby hašteřivé sestřičky se ,,vyřádily" Daniela Straková-Šedrlová a herecky báječná Jana Wallingerová. ..."
Lidové noviny, 5. 6. 2010, Helena Havlíková

,,... Těžko říct, která dvojice dcer je lepší, zda Jana Wallingerová s Danielou Šedrlovou-Strakovou, které jsou hravější a jejichž hlasy jsou barevně skvěle sladěné, či Václava Housková s Andreou Priechodskou, které jsou dravější. ..." 
zivotnistyl.cz, Volný čas, za kulturou, 14. 6. 2010, Karla Hofmannová


Ivan Ženatý zachránil Brněnskou filharmonii
Brno, Besední dům
,,... Druhá polovina koncertu patřila španělské hudbě a mezzosopranistce Janě Wallingerové. Dvě árie z Bizetovy opery Carmen, výběr z Čarodějné lásky Manuela de Fally a závěrečnou Granadu zpívala svým sametově zbarveným a přesto svítícím mezzosopránem s bravurou a entusiasmem. Koncert na jaký se nezapomíná. ..."
zivotnistyl.cz, Volný čas, za kulturou, 3. 5. 2010, Karla Hofmannová

Dvořák: Stabat Mater
FOK, Velikonoční festival Praha 
,,... Mezzosoprán Jany Wallingerové je měkký, sametový a ve větší ploše deváté (Infammatus) části zpěvačka přidala i procítěnost. ..."
Opera PLUS, 1. 4. 2010, Pavel Šimáček

Dvořák: Stabat Mater
FOK, Velikonoční festival duchovní hudby v Brně
,,... Mezi sólisty tentokrát kralovala Jana Wallingerová, která nosným a krásně vybarveným hlasem přednesla altový part. ..."
Hudební rozhledy, 6/2010, Alena Borková


Netopýr (Princ Orlofsky)
Národní divadlo v Brně
,,... Jana Wallingerová je vysoká sama o sobě, ale když si vezme své super vysoké boty (...), má dva metry.  Takže každý kdo s ní chce mluvit, musí k ní doslova a do písmene vzhlížet. Zazpívala svého Orlofského v obou verzích čistě a krásně, čímž mě ujistila o tom, že Orlofský je lepší, když je zazpívaný mezzosopránem, než mužským hlasem. V jejím zpěvu je vždycky slyšet jistotu a docela i pohodu a vnitřní radost, s jakou zpívá. ..."
Opera dream, 17. 01. 2010, Dana Šimková

Madama Butterfly (Suzuki)
Národní divadlo v Brně

,,... Dodejme, že Csilla Boross našla výtečnou partnerku v Janě Wallingerové v roli Suzuki,..."
Hudební rozhledy, 4/2010, Josef Herman

,,... Jana Wallingerová v roli Suzuki a Roman Janál jako Sharpless svým partům dostáli se ctí. Nebojím se říci, že Jana Wallingerová, bude-li rozumná, má před sebou slibnou kariéru...."
Opera PLUS, 28. 4. 2010, Jan Leskovský

http://www.operaplus.cz/2010/04/brnenska-butterfly-udalost-sezony.html 

,,... Slova chvály nutno adresovat i ... a Janě Wallingerové v roli Suzuki. Její mezzosoprán se snoubil s barvou sopránu Csilly Borossové vskutku lahodně. ..."
KAM 1/2010, Vladimír Čech


,,... Suzuki Jany Wallingerové byla hodná věrná duše, která chránila svou paní a měla ji z celého srdce ráda. ... Jana se své role zhostila moc dobře a sklidila za ni oprávněný velký potlesk. "
Opera dream, 14. 11. 2009, Dana Šimková
www.operadream.blogspot.com

Eugen Onegin (Olga)
Národní divadlo v Brně
,,... Poněkud menší role Olgy se ujala Jana Wallingerová - přesto dokázala svou rozpustilou Olgou zaujmout. ..."
Deník, 16. 3. 2009, Veronika Vejvodová

,,... Jana  Wallingerová se zhostila Olgy suverénněji a zvučněji. ..."
Brněnský týdeník, 26. 1. 2009, Karla Hofmannová


Beethoven: Mše C dur
Brno, Konvent Milosrdných bratří
,,... celý vokálně instrumentální aparát poskytl dostatek prostoru pěveckým sólistům- ..., Janě Wallingerové (alt), ... . V této čtveřici kralovala krásou a nosností hlasového materiálu altistka;..."
Hudební rozhledy, 2/2009, Alena Borková

Zápisník zmizelého (Zefka)
Národní divadlo v Brně, Reduta
,,... Kdo však přímo vedle něj exceloval, to byla Jana Wallingerová jako Zefka, a to po všech stránkách-tedy i vizuálně. Ona byla tou největší jiskrou večera, ..."
Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, úterý 11.listopadu 2008, Vladimír Čech


Jan Novák: Carmina Sulamitis
Komorní koncert k životnímu jubileu skladatele Richarda Mayera v Brně
,,... Jako druhá doslova oslnila Carmina Sulamitis pro zpěv a klavír od známého autora Jana Nováka. Naděje brněnské opery Jana Wallingerová zazpívala latinský text s dramatickým přednesem. Její sytý, znělý hlas přecházel z výrazného forte do něžné kantilény a výstižně interpretoval nádherné melodie s orientálním náznakem. Klavír (S. Vajdová) byl se svými sóly dobrým spoluhráčem této mimořádné pěvecké osobnosti. ..."
Severské listy, 30. 10. 2008, Eliška Štaudová

,,... V první polovině večera jednoznačně zazářila Carmina Sulamitis našeho ve světě stále uznávanějšího skladatele Jana Nováka. Sabina Vajdová zvládla klavír s přesvědčivou jistotou, sopranistka Jana Wallingerová nás všechny doslova oslnila. Moderní vážná hudba Jana Nováka je sama o sobě mistrovská a v podání obou interpretek se rozsvítila jako drahokam. Všech osm částí skladby dynamicky souznělo a nenechalo nás ani vydechnout. Byl to vrchol koncertu,..."
Napříč, 10.11.2008, Josef Prokeš


Mezinárodní hudební festival Petera Dvorského
Jaroměřice nad Rokytnou
,,... A další hlasové pohlazení-brněnská mezzosopranistka Jana Wallingerová, která se nejprve zaskvěla v kavatině Rosiny z Lazebníka sevillského. A dámské duo posléze v ,,Deváté" nezapřelo kýženou úroveň...."
Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, úterý 18. srpna 2008, Vladimír Čech

Mai 68: Petr Kofroň
Národní divadlo v Brně
,,... Obdivuhodně autentickou dvojici nesmělých milenců stvořili Zoltán Korda,... a půvabná a velmi přirozená Jana Wallingerová coby česká studentka Jarmila. ..."
Divadelní noviny, 14. 8. 2008, Josef Herman 

,,... Soudě alespoň podle výborných výkonů. ... A Jany Wallingerové- Jarmilo! Jarmilo! -sytého, city přeplněného hlasu, jenž umocňuje toto psychedelické, postmoderní melodrama. ..."
Hospodářské noviny, 23.. 2008, Petr Fischer

,,... Všichni sólisté se dílu plně oddali. Z dlouhé řady účinkujících bych rád zmínil především znamenitou Janu Wallingerovou v roli Jarmily (před nedávnem zazářila v roli Krásky), která dokázala mistrným způsobem vnést na jeviště radost, naději, lásku i smutek. ...."
Der neue Merker, 20. 6. 2008, Martin Robert BOTZ


Kráska a zvíře (Kráska)
Národní divadlo v Brně
,,... Naopak jako titulní Kráska se zaskvěla Jana Wallingerová, u níž kromě ryze pěveckých kvalit vyzvedněme právě zúročenou snahu po srozumitelné dikci. Byl to nejvýraznější výkon večera, k němuž se partneři této oblíbené mezzosopranistky blížili přece jen s větším, či menším odstupem. ..."
KAM 7/2008, Vladimír Čech

,,... Jana Wallingerová Krásku v souladu s režisérem nasměrovala k věcnosti jednání: part zazpívala technicky s přehledem jako ostatně prakticky všichni aktéři, ..."
Divadelní noviny 27. 5. 2008, Josef Herman


,,... Prostá , neměnná scéna, ..., ostře kontrastuje s vynikajícím hlasovým projevem představitelky hlavní role Jany Wallingerové. ..."
Presscentrum Brno, 14. 5. 2008, Petr Michl

,,... Nadprůměrný výkon předvedla i představitelka Krásky Jana Wallingerová. ..."
Brněnský deník, 10. 5. 2008, Veronika Vejvodová

,,... Nejvýraznější a nejvíce oceňovaný výkon podala o premiéře v roli Krásky mezzosopranistka Jana Wallingerová, která i typově plně odpovídá ztvárňované postavě. ..."
Hospodářské noviny, 7. 5. 2008, Vladimír Čech


,,... Ze sólistického obsazení musím zmínit především Janu Wallingerovou. Mezzosopranistka podává vynikající výkon pěvecký i herecký. Její krásný, vyrovnaný hlas se s naprostou lehkostí nese nad orchestrem. ... "
Der neue Merker, 5. 5. 2008, Martin Robert BOTZ


Martinů: Kytice
PKF, Rudolfinum
Dny Bohuslava Martinů

,,... Bohužel vstupy jednotlivých sól ne vždy vyzněly stoprocentně, nutno je však vyzvednout vynikající projev altistky Jany Štefáčkové. ..."
A tempo Revue, 4. 2. 2008, Jana Tománková

,,... Čerstvé hlasy měli i všichni sólisté, i když míra připravenosti se lišila. Velmi přesvědčivá byla Jana Wallingerová,..."

Harmonie, 1/2008, Jindřich Bálek

Honegger: Král David
SOČR, Obecní dům
,,...Mezzosoprán Jany Štefáčkové a tenor Philippa Talbota naopak vnášely do vznikající polyfonie pocit pokory. Měkkost jejich hlasů vyjadřovala vroucnost a oddanost bohu, místy možná moc poníženě a odevzdaně. ..."
Hospodářské noviny, 5. 10. 2007, Petr Fischer

,,...Ze dvou pěvkyň zaujala více mezzosopranistka Jana Štefáčková, jakkoli měla menší prostor- její hlas byl o něco přirozenější než projev francouzské sopranistky..."
Lidové noviny, 5. 10. 2007, Dita Kopáčová- Hradecká

Beethoven: Devátá
festival Harmonia Moraviae, Zlín
,,... V závěrečné Schilerově Ódě na radost se Hrůša mohl opřít o vzácně barevně vyvážené vokální kvarteto: sopranistku Tatianu Teslia, mezzosopranistku Janu Štefáčkovou, tenoristu Tomáše Černého a basistu Gustava Beláčka."
Hospodářské noviny 27. 9. 2007, Vladimír Čech

Nabucco (Fenena)
Národní divadlo v Brně
,,... V roli Feneny vystoupila Jana Wallingerová a opět nezklamala. Její tmavý, silný a vyrovnaně znějící mezzosoprán je stejně jako soprán Csilly Boross na českém jevišti ojedinělý. Herecky jí role Feneny příliž prostoru neposkytuje, ale důležité je, že ji podala opravdově a s citem pro duchovní charakter postavy. Poslední Nabucco této sezóny se povedl především díky perspektivním výkonům..., Jany Wallingerové,... . Velké vyhlídky do budoucna mají před sebou především Csilla Boross a Jana Wallingerová,... ."
Opera PLUS, 7. 6. 2010, Jan Leskovský

,,... Jako Fenena domácí Jana Štefáčková, která z role ,,vydolovala", co se dalo. ..."
KAM, 9/2007, Vladimír Čech

,,... Přijatelná se mi tak z premiérového obsazení jeví jen Jana Štefáčková, která zpívá Fenenu jemně, s citem, ..."
Hudební rozhledy, 8/2007, Lenka Šaldová

,,... Jana Štefáčková poněkud doplatila na méně nápadnou roli Feneny, zazpívala ji však velmi dobře. ..."
Mladá fronta Dnes, 11. 6. 2007, Boris Klepal

Mozart: Cosi fan tutte (Dorabella)
PKF, Rudolfinum 
,,... Pěvecké obsazení bylo, až na výjimku Dali Mora jako Dona Alfonsa, české a na naše poměry mile překvapilo. Typem hlasu i pěveckou jistotou vynikal Roman Janál jako Guglielmo a velmi přesvědčivě působila i Jana Štefáčková jako Dorabella. ..."
Harmonie, 1/2007, Jindřich Bálek

,,...ale v nemalé míře k jeho úspěchu přispěl i výběr zpěváků. Především čtyři mladí (Marie Fajtová, Jana Štefáčková, Radka Sehnoutková, Tomáš Kořínek) se ukázali jako velké naděje naší opery. ...Úspěch byl veliký a koncert se zařadil k vrcholům letošního, jubilejního Mozartova roku. ..."
Právo, 29. 11. 2006, VLA

Rigoletto (Maddalena)
Národní divadlo v Brně
,,... Výraznou kreaci nabídl i Jevhen Šokalo jako nájemný vrah Sparafucile a totéž platí i pro představitelku Maddaleny Janu Štefáčkovou. I to byly výkony, které premiéru zdobily. ..."
KAM, 9/2006

,,... A tak nejlepší a nejvyváženější výkony večera odvedli nájemný vrah Sparafucile (vynikající Jevhen Šokalo) a suverénní Jana Štefáčková v ještě mnohem menší roli jeho sestry Maddaleny. ..."
Harmonie, 7/2006, Olga Janáčková

,,... Úroveň zachraňoval Jevhen Šokalo coby Sparafucile a zejména Jana Štefáčková coby svůdná a hlasově přesná Maddalena. ..."
Hudební rozhledy, 7/2006, Josef Herman

Mozart: Rekviem
Národní divadlo v Brně
,,...kvarteto sólistů bylo celkem vyrovnané, osobně se mi nejvíce líbila sytě znějící Jana Štefáčková v altu,...
Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, 25. ledna 2006, Vladimír Čech

Vojna a mír (Soňa)
Národní divadlo v Brně
,,...nebyly pěvecké výkony špatné, řada z nich byla dokonce z kategorie velmi dobrých. Líbil se mi třeba Dmytro Grishyn jako kníže Andrej Bolkonskij, rozhodně Jana Štefáčková jako Soňa,..."
Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, 28. listopadu 2005, Vladimír Čech

„... Jana Štefáčková jako Soňa opět předvedla, že je velkou nadějí brněnské opery, má cit pro vedení fráze. ..."
Mladá fronta Dnes, 4. 12. 2005, Jan Špaček

„... Sólisté byli až na malé výjimky velmi dobří. Exceloval zejména Dmytro Grishyn jako Andrej Bolkonskij, Jana Štefáčková jako Soňa, Ivan Choupenitch jako Pierre Bezuchov, přičemž i řada epizodnějších rolí byla obsazena příkladně. ..."
Rovnost, 29. 11. 2005, Vladimír Čech

„... Její přítelkyně Soňa/Jana Štefáčková má krásně znělé mezzosopránové hloubky. ..."
Der neue Merker, 28. 11. 2005, Martin Robert BOTZ

Káťa Kabanová (Varvara)
Národní divadlo v Brně
„... K vysoké úrovni celého představení nemalou měrou přispěli i další sólisté: po zásluze nadšeně aklamována byla především Jana Štefáčková jako Varvara, ..."
Rovnost, 29. 4. 2005, Vladimír Čech

Milan Slavický: Requiem
Česká filharmonie
„... To, co autor svěřil v nelehkých partech sólovým hlasům - počáteční rozvíjení skladby, úzkostné úvahy, zvolání i prosby - s až překvapivým ponorem a s velkou hlasovou kulturou předala mladá mezzosopranistka Jana Štefáčková, stejně jako všech poloh suverénně využívající barytonista Ivan Kusnjer. ..."
Harmonie, 3/2005, Petr Veber

„... Samostatnou pozornost zasluhuje Slavického pojetí zhudebňovaného textu v konkrétním tvarování vokální složky. V souvislosti s tím je třeba ocenit vysoce angažované podání obou sólistů (Ivana Kusnjera a Jany Štefáčkové), přičemž velká role připadla Janě Štefáčkové. ..."
Hudební rozhledy 3/2005, Julius Hůlek

Scarlatti: Stabat Mater
MHFB, Velikonoční festival duchovní hudby
„...V sólech se představily sopranistka Eva Dřízgová-Jirušová, oceněná již dvakrát cenou Thálie, a perspektivní Jana Štefáčková s krásným mezzosopránovým materiálem. Obě přizpůsobily svůj projev stylu kompozice i komornosti zvuku malých varhan a půvabu dětských a dívčích sborových hlasů. ..."
Rovnost, 24. 3. 2005, Alena Borková

Marta (Nancy)
Národní divadlo v Brně
„... Liana Somičová/Harrietta a Jana Štefáčková/Nancy zpívaly v hezké souhře. Jana Štefáčková je navíc vybavena i přirozeným herectvím. ..."
Opus Musicum, 37/2005, č. 2, Anna Šerých

,,...Ve svém živlu se jako Nancy s děvečkovskou přezdívkou Julie pohybovala mezzosopranistka Jana Štefáčková. ..."
KAM, 5/2005, Vladimír Čech

„... Sólisté, ač různě disponovaní, přesně intonují a vědí, o čem zpívají. Výborná je především dvojice Jana Štefáčková (Nancy alias Julie) a Michal Mačuha (Plumkett): oba si dokáží s tóny s grácií pohrát. ..."
Hudební rozhledy, 4/2005, Lenka Šaldová

Ruleta (Sharon)
Státní opera Praha
„... Výkony zpěváků byly celkem solidní, zvláště obě ženské role, Sharon Jany Štefáčkové a Sára Marie Haan, nebyly jen statickou pěveckou produkcí. ..."
Mladá fronta Dnes, 26. 3. 2005, Josef Vlček

„... Obe dámy Jana Štefáčková (Sharon) a Maria Haanová (Sára) sa dielu odovzdali a boli hviezdami večera, predovšetkým vďaka grácii, s ktorou vyhoveli svojim partom. ..."
Scena.cz, 21. 3. 2005, Rudolf Leška

Braniboři v Čechách (Vlčenka)
Národní divadlo v Brně
„...Její sestra Vlčenka (Jana Štefáčková) zvládá árii s výraznými intervalovými skoky pěkným hlasem a tím nejlepším možným způsobem. ..."
Der neue Merker, November 2004, Martin Robert BOTZ

Perníková chaloupka (Hänsel)
Národní divadlo v Brně
„... Dana Burešová obdařila Gretel uvěřitelnou dívčí opravdovostí, promítanou i do čistě znějícího sopránu, v roli klukovsky rozdováděného Hänsela pěvecky zazářila Jana Štefáčková. ..."
Právo, 24. 6. 2004, Radmila Hrdinová

„... V roli Jeníčka exceluje po především pěvecké stránce brněnská mezzosopranistka Jana Štefáčková. ..."
Scena.cz, 1. 6. 2004, Daniel Jäger

Kráska a zvíře (Kráska)
Národní divadlo Praha
„... V jednotlivých sólových partech dostali na scéně ND šanci zejména mladí perspektivní umělci. O repríze 1. září 2003 byla po pěvecké i herecké stránce výbornou Kráskou mezzosopranistka Jana Štefáčková. ..."
Scena.cz, 5. 9. 2003, JoMe